Städardagen

Jag har planerat ända från fredag att jag ska dedikera denna dagen till min städardag. Började seriöst med att samla ihop tvätt för att göra ett besök i tvättstugan där jag alltid hänger och dricker kaffe med grannskapet. När jag kommit ner med min termos och tvättkorg och tänker öppna dörren med min brickgrejsimojs så säger den "fuck you, du har ingen tid". Efter snabbt sökande i databasen för tvätttider så ser jag att min tid ej är bokad mer. Men alert som jag är ibland bokar jag om denna tid och nu har jag hela 1½h på mig att tvätta. Men är man klurig som jag så väljer man ju bara dom lättvättade kläderna och smeker in dom i maskin. Så om 35min måste jag springa ner och slänga dom i torktumlaren och sen torkskåpet.
Hoppas jag får på mina kalsonger sen...

Tvätten börjar kännas som en avklarad del av dagens påhi. Nu blir det att jag ska börja städa upp omkring här så det blir jätte rent och fint. För min mamma kommer på torsdag hit och inspekterar. Morr.

Om någon är sugen att hjälpa till, så tveka inte att höra av Er till mig.

image60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0